מה להציג באתר העסקי שלכם ומה לא?

על מנת להשיב לשאלה שבכותרת חשוב להבין מה הוא אתר עסקי ומה תכליתו. אתר כזה הוא חלון הראווה של העסק, כרטיס הביקור ותעודת הזהות שלו. פשוט? כן ו…לא. על מנת שייתן מענה מיטבי לצרכים ולציפיות של בעליו חשוב שהוא יהיה בנוי היטב, שיכלול מידע חשוב, תכנים מעניינים שמוסיפים ערך לגולש. אבל בראש ובראשונה אתר עסקי אמור לספק לגולש תחושה כי כאן, באתר, הוא ימצא את המוצר או את השירות שהוא נזקק להם באיכות הנדרשת, במהירות המבוקשת. השאלה מה להציג באתר היא פועל יוצא של הבחנות אלה.

התשובה היא המבחן התוצאה

כל נושא של בניית אתר תדמית לעסק מחייבת (ולכן מצדיקה) השקעת משאבים. במונחי עלות-תועלת עשוי להתברר לבעלי אתר כזה כי העלות זניחה ביחס לתועלת המתמשכת, ההולכת וגדלה, ככל שהאתר משמש מקור ליצירת הזמנות והכנסות.

כדי לתת מענה לשאלה שבכותרת, חשוב ומומלץ להיכנס לראש של הלקוח הפוטנציאלי ולהסתכל על האתר בעיניים שלו. התשובה לשאלה מה להציג באתר תיגזר מהאופן שבו תתפסו את תפקידו של האתר ותכליתו.

דעו לקבל ביקורת. אם המשוב שאתם מקבלים מעיד על דברים שמפריעים- רצוי לשנות אותם או אף להסירם כליל.

מה להציג באתר עסקי

מה להציג באתר עסקי

חשוב לתת את הדעת על נקודות אלה:

  1. גולשים הופכים ללקוחות כאש האתר נותן מענה לצרכים שלהם, כאשר הוא מספק להם מידע ותחושה כי כאן, באתר, הם ימצא את מבוקשם. כי כאן יוכלו להזמין מוצר או שירות ולקבלו בתוך זמן קצר.
  2. גם אם אתם לא רוצים לנקוב במחיר המדויק- תנו טווח מחירים (סדר גודל). המחיר מהווה שיקול מרכזי, לא אחת מכריע, האם לרכוש או לוותר ולעבור לאתר אחר.
  3. חשוב לכלול באתר כל מה שעשוי להיות תשובה לשאלה- מדוע לקנות דווקא את המוצר שלכם, הדגישו את היתרונות היחסיים שלו, את מה יש בו שאין למתחרים, משך אחריות רב ועוד. תנו לו ערך מוסף, סיבה להעדיף אתכם.
  4. אנשים אוהבים לראות עם מי הם עתידים לבצע עסקה. העלו תמונות ברורות של בעל האתר ושל האנשים הבכירים או ממלאי תפקידים מרכזיים בו.
  5. צרו קישורים על פלטפורמות שיווקיות שאתם נוכחים בהן, לרבות עמוד פייסבוק עסקי, בלוגים, סרטונים ביו טיוב ועוד.
  6. גלו את סוד הצמצום. לאנשים אין זמן, רצון וכוח לקרוא מלל רב. היו  קצרים, ממוקדים ותמציתיים. במידה שהמידע רב- חלקו אותו לפסקאות קצרות בנות שלוש-ארבע שורות.
  7. השתמשו בתמונות, במפרטים טכניים (לא מייגעים), בחוות דעת (קצרות, חמות ומחמיאות).
  8.  אם האתר שלכם הוא חנות מקוונת- צרו בו קטגוריות, כך שייקל על הגולשים להגיע למוצר שהם מחפשים אותו.
  9.  חשוב שהאתר יהיה עם ממשק ידידותי.
  10. כשאתם שואלים עצמכם מה להציג באתר חשבו היטב על מה ניתן לוותר, מה עלול להכביד, להעמיס ולייגע את הגולש, כלומר – מה לא להציג באתר.