מסע פרסום

מסע פרסום

מסע פרסום- מן המטרה ואל היעד

כדי להצליח להטמיע רעיון, מוצר או חברה חדשה יש להשקיע במסע פרסום מובנה. תהליך זה מזניק את הנושא מגרעין קטן ואל כל קהל היעד

מסע פרסום הוא בהחלט מסע, אשר עובר כברת דרך רבה על מנת להגיע אל המטרה- פרסום העסק, פרסום המוצר, פרסום רעיון או אידיאולוגיה וכדומה.

כשמו כן הוא, יש במסע פרסום מעין תהליך מנקודת התחלה ואל היעד הסופי. מסע הפרסום מחולק לשלבים ובהם על פי סדר מסוים מתפרסמות הודעות או אמירות אשר מטרתן לשווק את הנושא.

שילוב זה יוצר עוצמה וכוח והוא מעביר את הלקוח תהליך שיווקי, ובהדרגה יכול לחדור ללקוחות רבים.

מדוע ליצור מסע פרסום?

כאשר אנו רוצים להעביר מסר מסוים ע”י קידום בגוגל, להביא למודעות של הקהל אודות מוצר מסוים, לצרף אנשים לקבוצה בעלת אידיאולוגיה משותפת, לעודד את הציבור לתרום לעמותה חדשה או כל מטרה של הנעה קדימה בטווח יחסית קצר אך ממוקד.

היכן מופיעים מסעות הפרסום?

מסע הפרסום, יכול להופיע בעיתונות, ברדיו, בטלוויזיה, במודעות רחוב או באינטרנט. מסע פרסום יכול לכלול לדוגמא גם מתנות או חסויות לאירועים שונים. הוא מופיע בתקופה מסוימת למשך מספר ימים או שבועות, כפי הנקבע ומטרתו להגיע אל קהל היעד ולהעביר אליו את המסר המרכזי.

כיצד יוצרים מסע פרסום?

רוב רובם של מסעות הפרסום נעשות על ידי חברות פרסום המתמחות בכך. העקרונות של מסע הפרסום הוא מטרה ממוקדת וקביעת המסר המרכזי אותו אנו רוצים להעביר. בדרך כלל, בנוסף למסר המרכזי, ישנם ‘לוגו’ (סמל המייצג את הארגון או החברה) ו ‘מוטו’ (סיסמא המביעה את הרעיון בקצרה ).

למסע פרסום יש להתייחס כפרויקט רחב-היקף בו אנו בודקים לכל אורך מסע הפרסום את המטרות, היעדים, הפעולות וכן את התוצאות.

כאשר אנו מעוניינים ליצור מסע פרסום למוצר מסוים, יש לתת את הדעת לכל התהליך- להחליט על מטרות המסע, מהם היעדים אליהם אנו רוצים להגיע, מהו התקציב העומד לרשותנו ומהי החלוקה שלו לאורך כל התהליך, וכן מהם האמצעים בהם כדאי לפעול כדי לשנות את דעת הקהל. כמו כן, יש לברר ולהחליט כיצד נדע שהמסע אכן פעל את פעולתו. הערכת התוצאות, מעקב אחר הפעולות וסיכומי ביניים הן הכרחיים למסע פרסום מוצלח, בו נצליח לזהות הצלחה או כשלון בכל שלב.