מעקב המרות

מעקב המרות

מעקב המרות- הדרך למדוד את השקעתך בפרסום

מעקב המרות הינו כלי חכם וחינמי, אשר באמצעותו נוכל למדוד את הפעולות שהלקוחות ביצעו באתר העסק ולנתח את השקעתנו

מהי המרה?

המרה (Conversion) באינטרנט, פירושה- הפעולה שהלקוח מבצע באתר שלך. הפעולות יכולות להיות- ביקור באתר, מילוי פרטים אישיים, רכישת מוצר, הורדת תוכנה, הרשמה לניוזלטר ועוד. כל פעול כזאת, מביאה בדרך כלל לתוצאה של פעולה עסקית באתר. כאשר לקוח מבצע פעולה כזאת, הוא בדרך כלל מבצע רכישה והופך להיות לקוח שלך. פעולה של לקוח היא לא רק לחיצה על הקישור למודעה בגוגל, אלא הפעולה הנוספת שהלקוח ביצע באתר העסק.

כאשר בעל עסק מפרסם את העסק שלו באמצעות מודעה או קישור לאתר, יש לו אפשרות לעקוב אחר פעולת הלקוח, אם נעשתה, לאחר שלחץ על הקישור. מעקב זה נקרא מעקב המרות, והוא כלי חינמי הניתן באינטרנט.

מה נותן מעקב המרות?

כאשר המפרסם, מפרסם את מודעתו בתשלום בגוגל אדוורדס (Google Adwords) , הוא משלם לגוגל עבור כל הקלקה של לקוח פוטנציאלי על המודעה. המודעות מתפרסמות לפי מילות מפתח, קהל יעד ופרמטרים אשר נקבעו בידי המפרסם. על כל בחירת פרמטר או מילת מפתח המפרסם משלם לגוגל.

המרות, אלו הפעולות אשר הלקוחות מבצעים באתר, לאחר לחיצה על הקישור לאתר. מעקב המרות יכול לסייע בניתוח הפרמטרים או מילות המפתח אשר מביאים את הלקוח לבצע את הפעולה.

באמצעות מעקב המרות, המפרסם יכול להשקיע יותר במילות מפתח אשר מביאות תוצאות טובות של ביצוע פעולה, ובעקבות כך לקבל את ההחזר על ההשקעה

כאשר במעקב המרות תוך כדי קידום בגוגל, המפרסם מגלה שאחת או יותר ממילות המפתח, לא מביאות את הלקוח לבצע המרה, אלא רק לחיצה על הקישור (שהוא משלם עבורה לגוגל), הוא יכול להחליט להפסיק להשקיע במילת מפתח זו. ולהיפך, כאשר המפרסם רואה במעקב המרות שמילת מפתח מסוימת, מביאה לקוחות רבים לביצוע פעולה באתר, הוא יעדיף להשקיע במילה זו יותר כסף. השקעה במילות מפתח כאלו, יביאו בהכרח לקוחות פוטנציאלים נוספים, וכך הוא יקבל את ההחזר על ההשקעה.

כאשר מבצעים מסע פרסום בגוגל אדוורדס, יש להקפיד על טווח זמן ארוך מספיק כדי לקבל תמונה מלאה של יעילות הפרסום בגוגל והפרמטרים שנבחרו. לאחר שמתקבלים הנתונים, יש לנתח אותם באופן מקצועי ולבצע אופטימיזציה לאתר בהתאם לתוצאות. במידה ויש צורך- נחזור על הפעולה שוב עד להגעה למטרה שהצבנו.