על שני דברים עומד קידום אורגני במובייל

על שני דברים עומד קידום אורגני במובייל

על שני דברים עומד קידום אורגני במובייל

הסמארטפון הפך להיות חלק אינטגרלי בחיינו. אנחנו מחזיקים אותו כל הזמן בהישג יד, שוקעים בו בכל פעם שאנחנו מחפשים מידע או כשיש לנו כמה דקות פנויות למשחק, ואפילו מתקשרים בעזרתו עם חברים ומשפחה. אין פלא שהתחום של קידום אורגני במובייל תופס תאוצה בשנים האחרונות, והחל מן המחצית הראשונה של שנת 2018, גוגל ומנועי חיפוש נוספים כבר החלו להעניק לאתרים המותאמים למובייל עדיפות בתוצאות החיפוש המוצגות למשתמשים.

אם האתר שלכם עדיין אינו מותאם למובייל, או אם אינכם מבצעים פעולות אקטיביות של קידום אורגני, פירוש הדבר הלכה למעשה הוא איבוד לקוחות, פספוס לידים והפסד של המרות. אם אתם רוצים להתמודד בהצלחה מול המתחרים שלכם, אתם חייבים להיות במובייל. ולשם כך אתם צריכים להכיר את שני עמודי התווך של קידום אורגני במובייל:

התאמת חוויית המשתמש באתר לשימוש במובייל

זהו הדבר הראשון שצריך לעשות, ולמרבה המזל גם אחד הפשוטים: אם בדסקטופ משתמשים בעכבר או במקלדת, הרי שבמכשיר נייד הכל מתבצע באצבע. עובדה זו לבדה מחייבת התאמה של ממשק המשתמש באתר למובייל, ולכך יש להוסיף הבדלים נוספים בין מובייל לדסקטופ, כגון גודל הכתב, קומפוזיציה של אלמנטים בעמוד, משקלי תמונות שמאטים את טעינת האתר וכדומה.

עם הזמן פלטפורמות בניית ועיצוב אתרים החלו לאפשר התאמה למובייל באופן אוטומטי, כך שאם אתם בונים או מעצבים אתר חדש אזי סביר להניח שהוא כבר מותאם למובייל; אבל אם יש לכם אתר ותיק שכבר זמן רב לא עדכנתם את עיצובו – כדאי לבדוק ולוודא שהוא מותאם לגלישה במובייל. זאת לצד וידוא כי אין אלמנטים מיותרים באתר שעלולים להאט את טעינתו ולפגוע בחוויית המשתמש.

התאמת ביטויי מפתח לחיפוש באמצעות קול וחיפוש לוקאלי

השליטה בסמארטפון באמצעות הקול נמצאת בעליה, וזאת הודות לקשת רחבה של סיבות: החל מן הפופולריות הגואה של העוזרות הוירטואליות (סירי, אלכסה וחברותיהן) ועד הקנסות שמטילה משטרת ישראל על נהגים ששולחים יד אל הסמארטפון בזמן נהיגה. תהיה הסיבה אשר תהיה, אין ספק שיותר ויותר משתמשים נעזרים בחיפוש קולי גם בגוגל – ויש לכך השפעה על אופיים של ביטויי המפתח.

ביטויים אלה הם אחד מעמודי הבסיס של כל קמפיין קידום אורגני, וכך היה מאז שחר ימי מנועי החיפוש, כך שהשינוי באופיים מחייב התאמה של פעולות הקידום. כך למשל החיפושים נוטים להיות מקומיים, כגון “איפה יש פיצריה בסביבה”, משום שסמארטפונים מצוידים בחיישני מיקום; או חיפושים שקשורים לניווט, כגון “איך להגיע לקריית שמונה”, משום שסמארטפונים מצוידים גם באפליקציות ניווט. לפיכך כדאי לבצע חשיבה מחודשת על ביטויי החיפוש בהן מתמקדים כדי להגיע לאפקטיביות מקסימלית ולקחת בחשבון את הסביבה הגיאוגרפית של העסק.

לסיכום

קידום אורגני במובייל הוא נושא רחב, אולם הבסיס הוא התאמה לשימוש באתר מצד אחד והתאמה לשימוש במנועי החיפוש מצד שני. ברגע שתתחילו לעשות זאת, כל השאר כבר יגיע מאליו.