שיווק ופרסום

שיווק ופרסום

תהליכי שיווק ופרסום- הכלים להצלחה

שיווק ופרסום, צמד מילים אשר מתבצע זה לצד זה ובתכנון נכון, יביאו לצמיחה אפקטיבית של העסק.

בעלי עסק או חברה המעוניינים להגדיל ולהצמיח את העסק שלהם, נדרשים לבצע שיווק ופרסום ובכך להגיע ללקוחות פוטנציאלים. הפרסום היום, התרחב לפרסום יעיל ומידי ברשת האינטרנט תוך שימוש בטכניקות ובאפשרויות רבות. בנוסף, בשנים האחרונות, כל עסק אשר מכבד את עצמו משקיע בתהליכי שיווק פרסום במקביל.

שיווק ופרסום הן שילוב מנצח להגדלת העסק. הפרסום הוא הפצת המוצר אל קהל היעד והשיווק הוא הגורם לצרכן לרכוש אותו ולהגדיל את הביקוש למוצר.

השיווק היום, בכל ארגון או עסק, הינו הכרחי יותר מתמיד לצד הפרסום. שיווק ופרסום, שניהם יחד עברו לתהליכים שצריכים לחבור זה לצד זה ולהתאים את עצמם לחדשנות היום. הפרסום עוסק בעיקר בהפצה ובנראות המוצר או העסק. השיווק לצדו, מתמקד במכירת המוצר כדי להגדיל את הביקוש למוצר.

 

ההבדל בין השיווק לפרסום

השיווק, הוא התכנון של מסע הפרסום, אשר הוא מכוון אל המטרה של הגדלת הלקוחות הפוטנציאליים וצמיחת העסק. בתהליכי השיווק, נדרש תכנון של מהלכים אסטרטגיים ותוכניות על מנת להגיע לתוצאות. בשיווק, אנו מתמקדים באיכות המוצר, ביחסי ציבור, בניתוח צרכי קהל היעד, בשימוש באסטרטגיות ובחשיבה נכונה לעתיד. וכן לביצוע מהלכים אשר יקלו את הנגשת המוצר לצרכנים ויגביר את רמת הצריכה.

לעומתו הפרסום, הינו התהליכים שהעסק מבצע כדי להפיץ את המוצרים והשירותים שלו. בעבר, הפרסום היה בעיקר במדיות כמו- טלוויזיה, רדיו, עיתונים ושלטי חוצות. היום, הפרסום באינטרנט הוא הכרחי במקום או בנוסף לאלו.

הפרסום באינטרנט

בישראל, ישנם למעלה מ-4 מיליון גולשים באינטרנט ולכן הפרסום באינטרנט הוא הכרחי. הפרסום באינטרנט כולל אפשרויות רבות, העיקרים ביניהן- באנרים שהם כפרסומות הכוללת תמונה וטקסט בצדי אתרי האינטרנט, פרסום ברשתות החברתיות על ידי שיתוף של הלקוחות בקישורים או מבצעים ופרסום בגוגל באמצעות קידום אתרים, אשר מטרתה להקפיץ את המודעה של העסק לדף התוצאות הראשון במנוע החיפוש.

 

השיווק באינטרנט

השיווק מטרתו למכור את המוצר. תהליכי השיווק דורשים חשיבה ויצירתיות רבה. השיווק באינטרנט יכול להתבצע על ידי דיוור לרשימת התפוצה, תהלכי קנייה באינטרנט, שיווק בפורומים וכן כתיבה שיווקית. כל אלו ועוד מביאים את המוצר לשיווק רב ולצמיחה אפקטיבית של העסק.